Hakikat Cinta Buat Manusia...

C I N T A, rasanya apa itu C I N T A ??


C I N T A itu fitrah...kerana setiap manusia memburu cinta. Nak tahu x kenapa jadi fitrah?? Kerana cinta menjanjikan keindahan, kepuasan, kebahagiaan dan kesempurnaan. Tetapi yang masih aku xfaham dengan C I N T A, kenapa akhirnya selalu ada duka dan derita?? Masih menjadi persoalan di benak pemikiran ak.. Tapi rasanya C I N T A itu sesuatu pengorbanan yang tidak ternilai untuk seseorang yang bercinta.... Jika sesuatu percintaan itu sudah tidak bernilai pasti ada salah dan silapnya disitu. C I N T A harus ada yakin dan percaya.. Tapi apabila salah satunya musnah, tidak berertilah sesuatu percintaan yang tulus dan ikhlas. C I N T A yang hakiki menjanjikan sesuatu yang sangat nyata dan bukan ilusi. 


Ya ALLAH Ya Tuhanku, andai dia yang terbaik buat ku, kau jodohkan la kami..tetapi jika bukan dia yang terbaik untuk aku, aku rela lepaskan dia pergi buat selama-lamanya... (ayat tu la yang selalu bonda ak ingatkan ak - terima kasih mak...)


Kadang2kan, sayang seseorang boleh wat kita jadi letih dan xberdaya...betul x? tapi kita kuatkan juga kan? sebab apa kita boleh jadi kuat?? 
Sebab ada C I N T A.. Kadang2 juga  C I N T A itu menyakitkan, nak taw x sebab apa ak boleh kata macam tu? Ak rasa korang tentu tahu sebabnya kan? tepuk dada, tanya la hati korang sendiri.


mood : Rindukan junaidy jusoh yang sibuk dengan study...miss u sayang, thanks sebab bahagiakan nyna mansor yang serba kekurangan ini...malam ni, 20/12/2011 sayang romantic sangat msj dengan anjee...dah 2 minggu kan sayang busy?? Rindu sangat....saat kita berjumpa...hehe..jiwang lak malam nie, bukan apa..RINDU TAW !! muahhxx sayang..


to yaya & ummi : lupakan la mereka yang pernah menyakiti mu, mereka bukan yang terbaik buat mu..pasti ada yang lebih tahu untuk menilai dan menghargai kamu berdua...just wait yup honey2 ku...


         
               JUNAIDY JUSOH          

No comments:

Post a Comment